Hop til hovedindholdet

8722 Hedensted

Efterårshøjskole for døvblevne

Arrangementsbeskrivelse

Et alment højskolekursus for døvblevne, hørehæmmede og pårørende

Når sommeren er slut og løvfaldet begynder, kan det være tid til at komme en tur på Castberggård og blive inspireret af spændende foredrag, udflugter og hyggeligt samvær. Indholdet i kurset er bredt, så der er noget for alle at tage med hjem og lade sig inspirere af resten af året. Kurset henvender sig til alle døvblevne, hørehæmmede og deres pårørende.

Mandag:
Om formiddagen vil der være selvvalgt emne, og der kan vælges mellem at komme ud og vandre i den skønne efterårsnatur i omegnen af Castberggård, eller man kan vælge ”kreativt værksted”.

Om eftermiddagen er der kulturmøde. Vores internationale hold, Frontrunners, fortæller om deres hjemlande og om deres opvækst som døve.

Tirsdag:
Vi tager på udflugt hele dagen. Turen går til Århus, hvor vi besøger Moesgård Museum. Her får vi et foredrag om museet, inden vi begiver os rundt på egen hånd. Efter museumsbesøget vil der være mulighed for kort at komme ind og kigge på Århus by.

Onsdag:
Formiddagen begynder med et foredrag om ”Ulve i Danmark” af Morten Vissing.

Om eftermiddagen tager vi på tur til Vadehavscentret midt i Naturpark Vadehavet. Her deltager vi på en guidet tur ud og ser ”Sort Sol”. Vi tager vores aftensmad med og nyder den i de naturskønne omgivelser.

Torsdag:
Formiddagen byder igen på de selvvalgte emner – vandretur og ”kreativt Værksted”.
Om eftermiddagen vil der være ”sjov i hallen” for alle. Indtil aftenens afslutningsfest skal forberedes.

Fredag:
Fredag formiddag vil der være foredrag af Elinor Vestergaard og Lene Poulsen med emnet ”Hvad hjertet er fuldt af….”

Herefter er der middag, evaluering og så er det tid til at drage hjemad, og forhåbentlig er alle fyldt op af gode oplevelser.

Dato: Søndag d. 22. oktober – fredag d. 27. oktober 2017

Pris: 2.350,-

Tilmeldingsfrist: Mandag d. 11. september 2017

Der anvendes teleslynge og TSK